ZAKON ŠTITI POTROŠAČE kako se osloboditi nasrtljivih trgovaca

Zakon štiti potrošače od navalentnih trgovaca koji vas zovu telefonom mada im je to zakonski zabranjeno

ZAKON ŠTITI POTROŠAČE kako se osloboditi nasrtljivih trgovaca

Nema osobe koja se nije susrela s problemima raznih trgovaca koji nude svoju robu i usluge putem telefona ili mejla.

Zato ste i često dovedeni u situaciju da vodite razgovore i da ubeđujete trgovca da niste zainteresovani.

Takođe ako primate elektronske poruke, nerviraju vas jer vam zatrpavaju mejl.

 

Zakon uređuje zvanje i dosađivanje

Naravno, u najčešće slučaju se dešava da vi uopšte kompanijama koje vas pozivaju niste dali svoj broj telefona, mail, ali ni jedan drugi lični podatak, kao ni saglasnost za upućivanje reklamnih poruka i promo materijala.

Kako bi se potrošači zaštitili od dosadnih  trgovaca u našoj žemlji je usvojen Zakon o zaštiti potrošača.

Zakon je bolji od prethodnog

U ovom zakonu su urađene značajne izmene prethodnog Zakona kao bi se omogućilo uskladjivanje sa evropskom regulativom, a u koje upravo spada zaštita potrošača.

Zakon protiv nasrtljivih trgovaca

Predviđeni su različiti oblici nasrtljive poslovne prakse, a u koje uravo spada obraćanje potrošaču putem telefona ili mejla.

Izuzetak u ovom zakonu je kada  kada se pozivi ili mejlovi  upućuju radi ostvarivanja potraživanja iz ugovora.

Zabranjeno je i nasrtanje i dosaviđanje na kupce da potpišu ugovor i kupoprodaju, a da pri tome ini nisu sigurni u to.

Zakon i drakonske kazne

Za trgovce koji šalju mejlove ili upućuju telefonske pozive suprotno zakonskim propisima i na taj način obavljaju prodajnu praksu propisana je novčana kazna za prekršaj koja se kreće u rasponu od 300.000,00 do 2.000.000,00 dinara za pravno lica, a u rasponu od 50.000,00 do 150.000,00 dinara za fizička lica i odgovorna lica u pravnom licu, dok je za preduzetnike novčana kazna iznosi od 50.000,00 do 500.000,00 dinara.

 

Podeli tekst:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Možda će vas zanimati: