Zakon štiti potrošače od navalentnih trgovaca koji vas zovu telefonom mada im je to zakonski zabranjeno
Nema osobe koja se nije susrela s problemima raznih trgovaca koji nude svoju robu i usluge putem telefona ili mejla.
Zato ste i često dovedeni u situaciju da vodite razgovore i da ubeđujete trgovca da niste zainteresovani.
Takođe ako primate elektronske poruke, nerviraju vas jer vam zatrpavaju mejl.
Zakon uređuje zvanje i dosađivanje
Naravno, u najčešće slučaju se dešava da vi uopšte kompanijama koje vas pozivaju niste dali svoj broj telefona, mail, ali ni jedan drugi lični podatak, kao ni saglasnost za upućivanje reklamnih poruka i promo materijala.
Kako bi se potrošači zaštitili od dosadnih trgovaca u našoj žemlji je usvojen Zakon o zaštiti potrošača.
Zakon je bolji od prethodnog
U ovom zakonu su urađene značajne izmene prethodnog Zakona kao bi se omogućilo uskladjivanje sa evropskom regulativom, a u koje upravo spada zaštita potrošača.
Zakon protiv nasrtljivih trgovaca
Predviđeni su različiti oblici nasrtljive poslovne prakse, a u koje uravo spada obraćanje potrošaču putem telefona ili mejla.
Izuzetak u ovom zakonu je kada kada se pozivi ili mejlovi upućuju radi ostvarivanja potraživanja iz ugovora.
Zabranjeno je i nasrtanje i dosaviđanje na kupce da potpišu ugovor i kupoprodaju, a da pri tome ini nisu sigurni u to.
Zakon i drakonske kazne
Za trgovce koji šalju mejlove ili upućuju telefonske pozive suprotno zakonskim propisima i na taj način obavljaju prodajnu praksu propisana je novčana kazna za prekršaj koja se kreće u rasponu od 300.000,00 do 2.000.000,00 dinara za pravno lica, a u rasponu od 50.000,00 do 150.000,00 dinara za fizička lica i odgovorna lica u pravnom licu, dok je za preduzetnike novčana kazna iznosi od 50.000,00 do 500.000,00 dinara.